سلام

کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود 

باز اربعین رسید و ما به کربلا نرسیدیم

باز اربعین رسید و ما به کربلای دلمان هم نرسیدیم

و...

کاش بودم شعله تا شمع مزارت میشدم      چلچراغ ظاهر شب زنده  دارت می شدم

حسین جان به خاطر زینبت دست ما را بگیر 

یا حسین علیه السلام

سلام دوباره

سلام دوباره بعد از حدود 15 ماه

سرم شلوغ بود نتونستم مطلبی بزنم انشاالله دوباره مطالبم رو می نویسم 

السلام علیک یا سیدالشهدا (علیه السلام)

با سلام دوباره به دوستان عزیز

با عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت مولای متقیان امیرالمومنین علی (علیه السلام) و آرزوی قبولی طاعات و عبادات و نیز عرض پوزش بابت اینکه خیلی وقته بروز نشده ام انشاالله بزودی با ادامه مطالب قبلی در خدمتتان هیتم

یا علی

در این شبها ما را هم دعا کنید

سلام دوباره

با سلام دوباره و پوزش از دوستان به علت عمل جراحی حدود دو ماه بود نتونسته بودم به وبلاگ سر بزنم از دلنوشته هاتون تشکر می کنم انشاالله در ده روز آینده دوباره به ادامه مطالبم می پردازم.

در آستانه ماه مبارک رمضان و آخرین لحظات شعبان ما را نیز از دعا خیرتان بی نصیب نکنید.

حقیقت مد و مدگرایی

مد و مدگرایی یکی از مسائل مهم و روز جامعه است. این موضوع از جنبه های گوناگون اعتقادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و روانی بررسی و دیدگاه های متفاوتی درباره آن بیان شده است. افرادی، آن را نشانه رشد و تمدن بالا می دانند. در مقابل نیز افرادی به شدت با آن مخالفت می کنند و آن را نوعی خودباختگی و بی هویتی می دانند. در این میان، افرادی می کوشند با جداسازی مدهای خوب و بد و یافتن اشتراک میان این دو گروه، آنها را آشتی دهند، ولی خود به سردرگمی در تعریف «مد خوب» و «مد بد» دچار شده اند.

مدگرایی را به طور مطلق نمی توان رد کرد و از سویی، پذیرش کامل و بی چون و چرای آن نیز عاقلانه نیست، بلکه میانه روی در مدگرایی و مراقبت داشتن بر هماهنگی آن با فرهنگ و مذهب و ملیت خویش، مناسبت ترین راه برخورد با مد و مدگرایی است.

ادامه نوشته

مد گرایی جوانان ،به روز بودن، خودنمایی

مقدمه :

ابروهاي تيغ‌زده، موهاي سيخ‌سيخي، شلوارهاي تنگي كه تا ديروز آنقدر گشاد بود كه به زور كمربند بسته مي‌شد، بلوزهاي تنگ با مارك‌ها و شكل‌هاي عجيب، مانتوهايي كه هيچ شباهتي به مانتو ندارند، شال‌هاي رنگي كه فقط قسمت وسط سر را مي‌پوشاند و آرايش‌هاي غليظ شده. مانتو هایی(؟) که به زحمت تا روی کمر می رسد ...  دخترانی را در خیابان ها مشاهده می کنید که فکر می کنید متاهل و دارای حداقل 30 سال سن هستند  اما با کمی دقت متوجه خواهید شد حدود 15 یا 16 سال سن دارند ! و البته از آن بیم ندارند که آرایش غلیظ سن دختران نوجوان و جوان را بسیار زیاد تر از اندازه واقعی ، نشان می دهد!

ادامه نوشته

علل گرايش به مد در ايران

در هر قرن دنيا رنگي تازه و نو به خود گرفته و به گونه اي جديد، خود نمايي مي كند. انسان، فرزند بالغ و رشيد طبيعت، با علم وعقل كه جانشين غريزه شده است و با تحولات به وجود آمده روبرو مي شود. در قرن حاضر زندگي بشر از نظام سنتي كشاورزي به جامعه اي مبتني بر فناوريهاي نوين وپيشرفته تبديل شده و همراه خود آداب وسنن و اصول اخلاقي را نيز تحت تاثير قرار داده است.
ادامه نوشته

نماد X و مفاهيم آن

متاسفانه چند وقتي است که شاهد گسترش و اشاعه نماد هاي شيطاني و صهيونيستي در ميهن عزيزمان هستيم ، نوع و گستردگي اين نمادها و افزايش ضريب نفوذ آنها همزمان با گسترش پديده شيطان پرستي و عرفان هاي نو ظهور ديگر، خبر از فتنه اي بزرگ مي دهد که موازين و چهار چوب ديني و اعتقادي ما را هدف گرفته است.

ادامه نوشته

نشانه‌شناسی سينماي غرب در جنگ نرم عليه ايران اسلامی

چکیده

امروزه نظریه‌پردازان عملیات روانی نظام‌های سلطه‌گر غربی برای تحکیم هر چه بیشتر نظام سرمایه‌داری و مقابله با سایر نظام‌ها از جمله نظام‌های اسلامی و در رأس آنها ایران درصدد هستند با بهره‌گیری از ساز و‌کارهای نرم‌افزاری و رسانه‌ای و نمادسازی‌های گسترده، اراده‌های موجود و مخالف خود را به سمت و سوی مورد نظر خود بکشانند و از آنها بهره‌برداری‌های لازم را در راستای تحکیم و تداوم نظام سلطه و به تبع آن نظام سرمایه‌داری، بنمایند. سود جستن از روش‌های نمادسازی و نظام نمادها امروزه با استفاده از رسانه‌هایی نظیر سینما بسیار ساده‌تر شده است. این مقاله درصدد است به شرح و توضیح سلطه، ارتباط آن با عملیات روانی، نشانه‌شناسی، استفاده از آن در سینما و نیز نمادسازی به شیوه‌ای تئوریک پرداخته، ضمن آن از طریق نشانه‌شناسی به بررسی چگونگی درونی کردن سلطه از طریق نمادسازی بپردازد.

ادامه نوشته

شیوع خالکوبی میان فوتبالیست‌های ایرانی

بسیاری از بازیکنان ایرانی روی برخی از قسمت های بدن خود اقدام به خالکوبی کرده‌اند که اگر چه بیشتر این خالکوبی‌ها مخفی و غیر قابل مشاهده است اما برخی از آنها نیز در معرض دید عموم قرار می‌گیرد !!به طور دقیق یک سال از اظهارات علی‌آبادی درباره خالکوبی ورزشکاران می‌گذرد.

علی آبادی گفته بود که جوانان ما بسیار فهیم هستند و مطمئنا می‌توان با در نظر گرفتن برنامه‌های فرهنگی خاص این مشکل‌ها را به زودی برطرف کرد. او این حرف‌ها را در پاسخ به سوال «چه راهکارهایی برای جلوگیری از خالکوبی ورزشکاران در نظر گرفته شده»، زده بود. از آن موقع تا کنون نه تنها خالکوبی‌ها کم نشده بلکه این پدیده وارداتی میان بازیکنان ایرانی بیش از پیش شایع شده است. بسیاری از بازیکنان ایرانی روی برخی از قسمت های بدن خود اقدام به خالکوبی کرده‌اند که اگر چه بیشتر این خالکوبی‌ها مخفی و غیر قابل مشاهده است اما برخی از آنها نیز در معرض دید عموم(!!) قرار می‌گیرد!

ادامه نوشته